ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

تاریخ تولید شکر از نیشکر و مزارع تولید ملاس از نیشکر در جهان

آزاده | ق

سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 05:11 AM
ماری آنتوانت یک بانوی اشرافزاده، ولخرج و خوشگذران بود که از روند جامعه آگاهی چندانی نداشت. گفته شده که زمانی که صدای انقلاب فرانسه بلند شده بود وی از کسی پرسید: که مردم چه می‌خواهند؟ آن شخص پاسخ داد: گرسنه‌اند و نان می‌خواهند. و شهبانو گفته بود: اکنون که نان ندارند چرا شیرینی نمی‌خورند . ویکی پدیا فارسی
نوشتار اصلی: ماری آنتوانت در فرهنگ عامه
عبارت " آنها بروند  کیک بخورند " که اغلب به ماری آنتوانت نسبت داده اند ، اما هیچ مدرکی دال بر وجود آن ندارد که او هرگز آن را ادا کرده باشد ، به طور کلی به عنوان یک "روزنامه نگاری کلیشه" در نظر گرفته شده است. این ممکن است یک شایعه آغاز شده توسط عصبانی دهقانان عصبانی فرانسوی به عنوان یک شکل از افترا. این عبارت در اصل در VI کتاب در بخش اول (در سال 1767 به پایان رسید، در سال 1782 منتشر شد) بشرح حال خود روسو، ظاهر شد. در کل، یک زندگینامه نسبتا نادرست وجود دارد. ویکی پدیا / انگلیسی

.....................................................................................................................................
" شکر " یکی از مواد لازم برای تهیه کیک یا انواع نان شیرینی است . شکر از نیشکر استحصال می شود . همه ما هم می دانیم برداشت نیشکر از کدام قاره بوده تا برسد به " کشور خوزیان " . حضرات می توانند تا پاپان دنیا بر سر کلمه شکر یا صحیح آن سکر باشد ، پرچانگی کنند که از سانسکریت وارد عرب شد یا از عرب وارد سانسکریت .
ابهام دیگری ذهن ما را مشغول کرده . ملکه ماری آنتوانت مرحومه و جمله معروفش . که حالا به صرافت افتاده اند آن جمله را از مالکیت صاحب آن خارج کنند . تا مثلا در ظاهر آبرویی برای دخترک اتریشی بخرند .
خانم ماری آنتوانت این جمله را گفته است ، یقینا . اما چرا ؟ . در پس کلمات این جمله طعنه  نیش داری خوابیده حتی اگر متکلمش  یک ملکه سرخوش باری به هر جهت باشد . باید دید مخاطبانش چه کسانی بودند ؟
شکر و خون بردگان . بردگان بیشماری بر سر زمین های نیشکر به شلاق گرفته می شدند برای استخراج شکر . در غرش طوفان فرانسه  که دربار بخاطر وام های یهودیان آلمانی لهستانی تبار ، به کسری بودجه رسیده بود  قرص نان های بر سر نیزه دهقانان به نشانه اعتراض بالا رفت که  در آمده از تنور اشراف زادگان و دوک و ودوشس ها و مارشال هایی بود که اربابان آن زمین های نیشکر بودند .
  
افرادی  که بعدها شورای انقلاب برادری و برابری را تشکیل دادند در سقوط سر باشکوه خاندان لویی در پای گیوتین ، جانشین آریستو کرات های سابق شدند حتی ولخرج تر ،  همان بچه اعیان های مورد خطاب سرکار خانم ماری آنتوانت  در آن جمله :_  اکنون که نان ندارند چرا شیرینی نمی‌خورند  _ بودند ؛ که قهوه غلیظ  صبح شان را با شکر فراوان سر می کشیدند ... وبا نان شیرینی به به بستر می رفتند و برای مردم فرودست خواب می دیدند . خانم ماری آنتوانت اینقدرها احمق و بی خبر از اوضاع پیرامون نبود .
مردم فرانسه تا سالها پس از پیروزی طغیان بر ستم و جور ورسای ، همچنان گرسنه ماندند . این انقلاب در آن بی وقتی چه سودی داشت ؟
سلطنت مشروطه در برنامه کاری آینده لویی شانزدهم قبل از اعدام بود و همچنین محمدرضا شاه قبل از مهاجرت . ایده پیشنهادی مشاوران مشترک در هر دو دربار در پس پرده .  
این انقلاب فرانسه بدطور ما را یاد خیزش های خاورمیانه می اندازد . خیری از 57 که ندیدیم حالا که این 2013 و مابقی .
علل ردیه جمله معروف ملکه آنتوانت بماند برای همان مورخان درباری . بپردازیم به ژوزف بوناپارت ( بناپارت ) نخستین رییس جمهور فرانسه . اینقدر که تصویر در ژست های مختلف از ناصرالدین شاه قاجار پادشاه پرشیا وجود دارد از آقای ژوزف بناپارت بجز اندکی انگشت شمار در آرشیو فرانسه موجود نیست .  عجیبه .  
پاسخ:
راه اقیانوس ها که گشوده شد، یعنی کم تر از 500 سال پیش، یهودیان بر دوش هر ملت و فرهنگی که در بنادر دور و نزدیک سر بر می اوردند، قصه ای توراتی بار کرد تا به گشایش مناظر و مرایای کنیسه و کلیسایی و داد و ستد افسانه ها کمکی شده باشد.     
 
 
 
 
 
آمون : احتمالا هدف از تایید کامنتهای بیماران اسکیزوفرن فرارکرده از تیمارستان، نشان دادن اوضاع این گونه یهودیان است.