ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

لاوازیه، ابزار نوشتن خودکار و خودنویس،اختراع ابزار استاندارد قلم

زبیدی

شنبه 24 تیر 1391 ساعت 4:49 PM
سلام و تحیت
یادداشتهای پر مغز قلم را مطالعه کردم  و چند سوال از خدمتون داشتم
1-تابلوی لاوازیه و همسرش که لاوازیه در حال نوشتن با پر است را چطور میشه توجیه کرد ابزار نوشتن ابتدایی است  ولی ابزار نقاشی به گونه ایی است که میشود چنین تابلویی  با کیفیتی را با ان نقاشی کرد از طرف دیگر  ایا ابزار ازمایشگاهی که در تابلو وجود دارند  قبل از قلم خودنویس و خودکار اختراع شده اند؟یا اینکه شاید این تناقض مربوط به نو ساز  بودن تابلو است؟
2-قلم در ایه شریفه(ن و القلم و ماسطرون)چیست؟ ایا همان نی است. یسطرون در ترجمه های قرانی نوشتن ترجمه میشود اما اگر منظور نوشتن بوده چرا یکتبون نیامده ؟ در فرهنگ لغت عربی فارسی عبد النبی قیم ترجمه  فعل سطر نوشتن-خط کشی- با (شمشیر)بریدن تکه کردن و زمین زدن زمین انداختن امده است ایا منطور از  و ما یسطرون  غیر از نوشتن و یا الله اعلم مربوط به ان چیزهای که بعنوان قلم میبرند  باشد؟
3-با فرض  حدیث بودن اختراع ابزار استاندارد نوشتن تاریخ  علم چه میشود؟
پاسخ:
اقای زبیدی. پاسخ دادن به هیچ یک از این سئوالات با من نیست. اشاره من بر این سابقه و شناخت بود که نه خط عرب و نه خط لاتین هیچ یک تا قرون اخیر ابزار رسمی کتاب نویسی نداشته اند. همین.  
 
 
 
 
 
 
آمون : پی نوشت پس از آرشیو: 
 
به خوانندگان وبلاگ توصیه می شود حتما یادداشت قلم را که فایل آن با فرمت PDF در بخش Files گروه اینترنتی قرار داده شده است را مطالعه نمایند تا اصل مطلب دستگیر شود. لینک گروه نیز در کنار صفحه موجود است. در غیر این صورت، می توانند مستقیما و از طریق همین لینک، مطلب را در همین وبلاگ مطالعه نمایند: 
  
 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد